آوریل 22, 2024

پروژه معماری مترو با جزئیات کامل – طرح معماری کامل مترو

پروژه معماری مترو با جزئیات کامل – طرح معماری کامل مترو

پروژه معماری مترو با جزئیات کامل – طرح معماری کامل مترو

دانشجویان ، معماران و علاقه مندان عزیز در این بخش از وبسایت گروه معماری فراز پروژه معماری مترو همراه با تمامی مدارک مورد نیاز را معرفی و بررسی خواهیم کرد .

طرح معماری ایستگاه مترو با توجه به پیچیدگی این طرح و دشوار بودن طراحی و ترسیم آن، همواره جزو طرح های بوده است که دانشجویان در انجام آن با دغدغه های مختلف روبرو می شوند.

از این رو در سایت گروه معماری فراز همواره سعی شده است تا نمونه های پروژه کامل ایستگاه مترو ارائه شود تا شما عزیزان به نمونه های مختلف در فرم ها و حجم های متنوع دسترسی داشته باشید.

تا بتوانید در طرح ها و کار های خود از این مورد استفاده کنید و یا برای الگو برداری این نمونه ها را مورد استفاده قرار دهید.

با ما همراه باشید تا نمونه پروژه آماده مترو با جزئیات و مدارک کامل را در ادامه خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پروژه کامل معماری مترو
پروژه معماری مترو

طراحی مترو : هنر سازه و معماری سفر های شهری

در طراحی و احداث مترو بایستی به پرسش هایی حیاتی پاسخ داد زیرا زیرساخت های یک خط مترو بایستی پاسخگوی نیاز صد سال آینده حمل و نقل شهری باشد.

متغیرهای فراوانی در ایجاد یک شبکه مترو دخیل هستند، از تعریف روحیه مسافران تا محله هایی که به هم متصل می شوند.

به طور کلی چهار اصل در طراحی مترو بایستی در نظر گرفته شود.
1- مترو بایستی مکمل حمل و نقل شهری و با هدف افزایش کیفیت زندگی طراحی شود.
2- طراحی مترو بایستی جابجایی در شهر را آسان کند و نگهداری از آن بسیار به صرفه باشد.
3- مترو بایستی به محیط زیست شهری کمک بسزایی کند و بهداشت عمومی شهری را افزایش دهد.
4- یک شبکه خوب مترو بایستی در هویت شهری آمیخته و به عنوان یک مزیت زندگی محسوب شود.

ویژگی های طرح

بدون شک یکی از بهترین پروژه های معماری ایستگاه مترو، نمونه ارائه شده در این بخش می باشد که با داشتن فرم و حجم زیبا به همراه رعایت تمامی استاندارد ها و ضوابط طراحی، ارائه شده است.

علاوه بر حجم اصلی ایستگاه، فضا های لازم و موجود در هر ایستگاه و فضای اطراف آن در این طرح در نظر گرفته شده است.

طرح زیبا و ویژه ای برای حجم اصلی ایستگاه مترو در نظر گرفته شده است که زیبایی فوق العاده این طرح را به خوبی به کاربر نمایش می دهد.

مسیر های دسترسی مختلف به داخل ایستگاه در نظر گرفته شده است تا امکان ورود و خروج از بخش ها و مسیر های مختلف برای مراجعه کنندگان فراهم باشد.

محوطه این طرح با استفاده از بوته ها و گیاهان به صورت ایجاد بخش های مختلف و هماهنگ با طرح ایستگاه آراسته شده است.

دو بخش برای مراجعه اتوبوس های خط واحد برای مراجعه افراد به مجموعه و یا انتقال آنها از ایستگاه به مکان دیگر و همچنین بخش دیگر نیز برای عبور و مرور تاکسی ها و خودرو های شخصی به مجموعه در نظر گرفته شده است.

در راستای رعایت اصل محوطه سازی فواره آب و المان های متنوعی در محوطه در نظر گرفته شده است. تمامی بخش ها و فضا های لازم برای طراحی مترو در این طرح قرار دارد.


مدارک همراه طرح

  • فایل اتوکد با داشتن تمامی پلان ها
  • فایل سه بعدی رویت قابل ویرایش
  • شیت بندی زیبا و حرفه ای

شیت های طراحی شده

  • سایت پلان
  • پلان بخش های مختلف ایستگاه مترو
  • پلان بخش اداری
  • برش های مختلف از کل مجموعه و بخش های دیگر
  • نما ها
  • بلوک ها و مبلمان به کار گرفته شده
  • و …

طراحی معماری مترو

پیش از شروع و طراحی یک مترو بایستی به افرادی که از آن استفاده می کنند فکر کرد. شناسایی رفتار انسان ها و تنوع خواسته های آن ها باید در احداث مترو دغدغه اول باشد.

نیاز مسافران در روز شنبه اول هفته ممکن است با خانواده هایی که از مترو در ایام آخر هفته استفاده می کنند متفاوت باشد بنابراین آنالیز شخصیت مسافران یک اصل است و نیاز است تا مترو پاسخگوی این نیازها باشد.

طراحی معماری مترو

در اولین قدم، نگهداری از یک شبکه مترو بایستی آسان باشد تا به راحتی پس از هر روز مسئولان شهری آن را به حالت اول و آماده پذیرش مسافران برای روز آتی کنند.
در طراحی مترو بایستی هماهنگی و توازن رنگ ها و سازه ها باشد. این ویژگی ها می توانند در ایجاد حرکتی روان در مترو حیاتی باشد.

برای مثال زمانی که لازم است جمعیت در نقطه ای سریع تر حرکت کنند سقف را کوتاه باید در نظر گرفت، اما در جایی که نیاز است مسافران بایستند از فضای عمودی لازم است بهره برد تا آرامش را حاکم کرد.

طراحی معماری مترو

نگهداری به صرفه از اصول واجب در مترو است.با جابجایی روزانه میلیون ها‌ مسافر بدیهی است میزان تعمیرات و نظافت مستمر، سرسام آور باشد و طراحی نادرست و پیچیده یک شبکه مترو می تواند دولت ها را متحمل هزینه های گزاف کند.
وظیفه یک شرکت عمرانی پایه یک مسئولیت پذیر، ساخت مترویی است که کمترین دشواری ها را در زمینه نگهداری ایجاد نماید.

طراحی معماری مترو

نور از فاکتورهای مهم در طراحی مترو است. زیر زمین بودن خطوط مترو نباید آن را محروم از نور طبیعی کند.

ترکیب های خلاقانه و دقیق در عمران و معماری می تواند نور طبیعی را به داخل این مسیرهای زیر زمینی بیاورد و حتی هزینه های مصرفی در تولید نور مصنوعی را به شدت کاهش دهد.

پروژه کامل معماری مترو همراه با تمامی مدارک

بی شک یکی از مهم ترین دغدغه های جوامع امروزی حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده ها در شهر ها است. مترو می تواند ابزاری ارزشمند و در خدمت این هدف والای انسانی باشد.

امروزه در شهر های بزرگ اروپا و آمریکا مترو توانسته به میزان قابل توجهی شاخص های آلودگی را کنترل و حتی مردم را از خرید اتومبیل های شخصی منصرف کند.

یک شبکه یکپارچه مترو می تواند برترین ابزار تبلیغاتی به منظور ایجاد فرهنگ جابجایی با وسایل نقلیه عمومی باشد.

در ادامه شما عزیزان می توانید پروژه آماده مترو را همراه با تمامی مدارک دانلود و استفاده کنید .

گروه معماری فراز
گروه معماری فراز

گروه معماری فراز بخشی از درآمد خود را به طرح حمایت از کودکان نیازمند کشورمان اختصاص داده است با خرید از فروشگاه فراز شما نیز در این طرح شریک خواهید بود .

فراز حامی مرکز نیوکاری نیام

به امید فردایی بهتر

در صورت وجود مشکل در فرآیند خرید یا نداشتن رمز دوم جهت دریافت پروژه می توانید مبلغ فوق را به شماره کارت زیر انتقال داده و سپس با شماره ( 09184848337 )  تماس حاصل فرمائید. ما لینک دانلود فایل را از طریق تلگرام ، واتساپ یا ایمیل برای شما ارسال خواهیم کرد .

6037991943106611

بانک ملی

حسین مصلح آبادی فراهانی

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط:

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!